Jak możesz uruchomić biznes online bez hostingu, własnej strony internetowej i dużej wiedzy technicznej? Ten wpis będzie dobry na start dla każdego, kto chciałbym wystartować albo rozszerzyć swoje aktywności biznesowe w internecie.
Wydaje się to bardzo popularnym pomysłem dla wielu lokalnych i małych biznesów. Przed czasami internetu, jeżeli miałeś lokalny sklep, sprzedawałeś swoje produkty głównie lokalnie. Od kiedy wystartował Amazon, eBay albo w Polsce Allegro, nawet lokalne sklepy mogą zacząć sprzedawać swoje produkty nie tylko we własnym mieście, ale również globalnie. Mam dostęp do całej bazy klientów danej platformy. Twoją rolą jest tak zoptymalizować swój profil, by uatrakcyjnić go dla odwiedzających.
Ten punkt wymaga poszukania, jaki portal ogłoszeniowy jest w Twoim kraju najpopularniejszy. W naszym wypadku jest to OLX. Czasami, kiedy chciałbyś sprzedać coś i twój biznes nie jest wystarczająco duży do skalowania na cały kraj albo globalnie, musisz szukać niskich kosztów. Portal ogłoszeniowy może być lepszym i tańszym rozwiązaniem dla Ciebie.
Innym pomysłem jest sprawdzenie mniejszych platform e-commersowych dedykowanych Twojemu tematowi jak np. e-commerce dedykowany sprzedaży ubrań z wydrukami zaprojektowanymi przez swoich użytkowników.
Jeżeli jesteś osobą społeczną i bardzo dobrze czujesz się w mediach społecznościowych wśród ludzi. Powinieneś rozważyć profil dla Twojego biznesu na jednym z Mediów Społecznościowych. Który? To zależy od Twojego biznesu. Dla wielu, gdzie najlepiej działa dzielenie się zdjęciami i krótkimi filmami - Instagram wydaje się najlepszym wyborem. Jeżeli większe formaty wideo, możesz rozważyć stworzenie kanału Youtube. Oczywiście najbardziej popularnym rozwiązaniem jest tzw. Fan Page na Facebooku.
Jeżeli masz restaurację, własny apartament lub mieszkanie, albo obie te rzeczy. Zarejestruj się na platformie do rezerwacji. Podobnie jak platformy e-commerce masz dostęp do bazy klientów, w takim wypadku jest łatwiej wystartować bez tworzenia wszystkich procesów od początku. Twoim zadaniem jest przygotowanie najlepszej oferty oraz dopracowanego profilu, tak by z wielu ofert, Twój Klient wybrał właśnie Ciebie.
Biznes online bez hostingu i własnej strony internetowej, bez wiedzy technicznej ma jedną dużą wadę. Jesteś w pełni zależny od platformy. W razie jakiegokolwiek problemu z platformą, masz problem z Twoim biznesem. Twoja konkurencja chciała by Ci zaszkodzić? Może próbować wysyłać masowo wnioski o zablokowanie Twojego profilu.
Jakie może być rozwiązanie? Powinieneś połączyć narzędzia. Sprzedajesz rzeczy na platformie e-Commerce? Może spróbuj stworzyć profil na Instagramie, gdzie będziesz prezentował swoje produkty?
Nie masz swojego produktu jeszcze i chciałbyś wystartować z biznesem online bez hostingu, własnej strony i wiedzy technicznej? Zawsze możesz spróbować zostać partnerem dla znanej marki. Jak to działa? Firmy mają swój własny budżet marketingowy. Mogą go wydać na reklamy albo podzielić się prowizją od sprzedaży z ludźmi, który polecają te produkty rodzinie albo swoim społecznością.
Możesz wystartować z tym biznesem również, ale pamiętaj o tym by robić to w szczery sposób. Dla przykładu, ten biznes model jest używany przez naszego partnera portal Blogelist.Com, wszystkie artykuły, które mają tzw. linki afiliacyjne dodane gdzieś w wpisie mają dodany dodatkowy "Tag" - "affiliate". Co oznacza, że tam są linki afiliacyjne.
Jesteś zainteresowany więcej tym tematem? Marketing Afiliacyjny jest tematem naszego kolejnego odcinka, który będzie online w przyszłym tygodniu.
Ta seria jest publikowana na dwóch blogach. SellBiz w języku Polskim oraz na Blogelist w języku Angielskim i tworzona jest jako nie płatna kooperacja i wymiana pracy. Pierwszy sezon możesz przeczytać połowę artykułów napisanych przez reprezentanta Blogelist oraz drugą połowę przez reprezentanta SellBiz.
Oryginalna wersja artykuły w języku Angielskim jest do przeczytania na Blogu Blogelist tutaj.