Najłatwiejszym sposobem na zdobycie Klientów jest oczywiście płatna reklama, z tym że wiąże to się właśnie z kosztami i to na pewno niemałymi. Jeżeli chcesz sam bez wiedzy poprowadzić kampanię reklamową, to wiedz, że na pewno dużo pieniędzy stracisz właśnie na naukę, przepalając złotówki na źle skonfigurowane bez strategii kampanię. Dlatego w tym przypadku lepiej skorzystać z usług firmy SOWER. Jeżeli boisz się sam poprowadzić kampanię lub nie chcesz wydawać pieniędzy na firmy marketingowe, to możesz osiągnąć sukces również bez reklamy. W tym artykule dowiesz się jak sprzedawać produkty lub usługi online bez inwestowania w reklamę.
Zdecydowanie numerem jeden jest dostarczenie wartości, które pomogą ludziom powiększać swoją wiedzę i rozwiązywać ich problemy, dlatego właśnie od tego zaczniemy w dzisiejszym artykule:
Dla mnie numerem jeden jest tworzenie wartościowej treści na blogu naszej strony lub sklepu. Dzięki temu możemy uwiarygodnić naszemu potencjalnemu Klientowi naszą wiedzę na dany temat. Jeżeli piszemy artykuły, to ważne aby pisać już pod kątem SEO. Pozwoli nam to na wyszukiwanie naszej strony właśnie pod dane słowa kluczowe związane z naszą branżą. To samo tyczy się całej strony, jaką mamy, musimy odpowiednio zoptymalizować stronę pod SEO.
Połączenie bloga z listą mailową jest dla mnie przepisem na sukces. Przy każdym artykule dodajemy formularz do zapisu na newsletter. Dzięki temu możemy utrzymywać więź z naszym przyszłym Klientem. Nawet gdy podczas czytania naszego artykułu nie będzie zainteresowany naszym produktem czy usługą, to będziemy z nim w stałym kontakcie poprzez wysyłanie do niego odpowiednich emaili. Może tak się zdarzyć, że w momencie, kiedy trafia na nasz blog, cena dla niego jest zbyt wysoka i nie może sobie na nią pozwolić. Jeżeli jest na naszej liście mailowej to np. w black friday można wysłać maila z promocją i wtedy akurat będzie dla niego odpowiednia cena. Ważne jest, aby w jakiś sposób zachęcić naszego czytelnika do pozostawienia swojego emaila, można to zrobić w ten sposób, że za zapis na maila dajemy w prezencie ebook związany z tematyką naszej branży.
Jest to też dobry sposób do sprzedawania naszych usług lub produktów. Poprzez portale społecznościowe możemy w łatwy sposób uświadomić naszych znajomych czy rodzinę czym się zajmujemy i w czym możemy im pomóc. To właśnie rodzina i znajomi najchętniej przyjmą nasze zaproszenie do polubienia naszej strony. Nie tylko swoim najbliższym możemy sprzedawać w social mediach, tworząc wartościowe posty będziemy mogli docierać do znajomych naszych znajomych, i nawet szerzej. Bardzo dobrym sposobem jest dołączanie do grup związanych z naszą branżą.
Wiele firm potrafi utrzymać się właśnie z samego polecania. Aby nas polecali ważne jest żeby sprzedawać produkty bardzo dobre, oraz wykonywać usługi na takim poziomie, aby ktoś mógł nas dalej polecić. Można również zbierać zamówienia za pomocą afiliacji, czyli ktoś nas poleca, lub umieszcza gdzieś na swoich stronach link do naszej strony, otrzymuje za to wynagrodzenie. Jest to też bardzo fajne rozwiązanie, ponieważ płacimy dopiero wtedy jak nasze zamówienie staje się faktem i jest zrealizowane.
Bardzo dobry sposób na sprzedaż naszych usług, co prawda trzeba sporo wysiłku w to włożyć, ale naprawdę działa. Ważne, aby się nie spalić i żeby nas nie usunęli na danym forum czy grupie w social mediach. Marketing szeptany ma dużą moc przekonania kogoś do naszych produktów czy usług. To właśnie na fora czy grupy ludzie wchodzą, aby zaczerpnąć opinii innych, a my wtedy oferujemy właśnie nas, a potencjalny Klient nawet tego nie zauważa.
W przypadku gdy sprzedajemy nasze produkty możemy zarejestrować się na portalach tj. Allegro, Amazon, Ebay itp. Możemy bez strony/sklepu ani kont na social mediach sprzedawać i konkurować z najlepszymi sprzedawcami. Jeżeli nie mamy produktów tylko sprzedajemy usługi, w takim przypadku możemy skorzystać z portali typu Oferia, Useme itp. są to znane portale gdzie codziennie mnóstwo użytkowników szuka Zleceniobiorców i właśnie na takich portalach mamy dużą szansę na sprzedanie naszych usług.
Każdy dobrze wie, że reklama jest najlepszym sposobem, ale w momencie, kiedy nie możemy sobie na to pozwolić mamy do dyspozycji bardzo dużo rozwiązań do sprzedaży naszych produktów czy usług.
Jest to ostatni artykuł z naszej serii, którą utworzyliśmy współnie z Blogelist. Wkrótce rozpoczniemy kolejną serie.
Ta seria jest publikowana na dwóch blogach. SellBiz w języku Polskim oraz na Blogelist w języku Angielskim i tworzona jest jako nie płatna kooperacja i wymiana pracy. Pierwszy sezon możesz przeczytać połowę artykułów napisanych przez reprezentanta Blogelist oraz drugą połowę przez reprezentanta SellBiz.
Oryginalna wersja artykuły w języku Angielskim jest do przeczytania na Blogu Blogelist tutaj.