Content marketing to dziedzina, która pełni bardzo ważną rolę w popularyzowaniu produktów i firm. Ona jest z nami już od dawna. Zmieniają się tylko formy. W pierwszych latach, marketing przyzwyczajał się do obecności blogerów i współpracy. Obecnie mamy wiele form, często dedykowanych do jednego medium społecznościowego (Np. Instagrama). Bez wątpienia ta dziedzina nadal będzie obecna, ale będzie ewoluowała. Przybliżymy się temu tematowi bardziej w tym artykule.
Content marketing to strategia marketingowa polegająca na tworzeniu i publikowaniu wartościowych treści, które przyciągają uwagę potencjalnych klientów. Celem content marketingu jest budowanie trwałych relacji z klientami. Content marketing może być tworzony pod brandem firmy, może również zostać zlecony we współpracy z Twórcami Internetowymi.
Zastosowanie content marketingu w działaniach marketingowych może przynieść wiele korzyści dla firm, w tym:
W ramach content marketingu warto tworzyć wartościowe treści, które odpowiadają na potrzeby i problemy klientów. Można tworzyć takie treści jak:
Ważne jest, aby treści były dostosowane do grupy docelowej i odpowiadały na ich potrzeby.
Ważnym elementem content marketingu jest również promowanie treści, aby trafiły do jak największej liczby potencjalnych klientów. W ramach promocji warto wykorzystać:
W poprzednich odcinkach pisaliśmy o Afiliacji oraz Newsletterach. W ramach strategii warto te tematy włączyć. Niezależnie czy jesteśmy oryginalnym sprzedawcą/właścicielem biznesu, czy samym twórcom. (Dla obu grup tematyka Content Marketingu jest ważna)
Newslettery są elementem budowy narzędzi dla content marketingu i mogą być użyte zarówno do budowy własnej bazy lojalnych klientów jak również do promocji w listach mailingowych innych twórców. Newslettery z Twojej branży można znaleźć np. w serwisie Newsletter.Space
Cały model biznesowy z Content Marketingiem można połączyć również z Afiliacją. Podobnie jak Newslettery jest to narzędzie zarówno dla Twórców Internetowych jak również dla Sprzedawców i Marek. Jeżeli zadowolony klient może polecić produkt znajomemu i jeszcze otrzymać z tego jakiś bonus. Będzie budowało to zaangażowanie. Innym przykładem użycia tego modelu jest model znany z naszych blogów. W TravelBlog mamy dedykowane miejsce do szukania inspiracji, planowania i zamawiania noclegów, wypożyczenia samochodów czy szukania lotów. Jednak bazową częścią jest baza wiedzy i to ona jest powodem wchodzenia na stronę, nie sprzedaż, która jest tam dodatkiem.
Aby ocenić skuteczność działań związanych z content marketingiem, warto mierzyć takie wskaźniki jak:
Mierzenie skuteczności działań związanych z content marketingiem pozwala na dokonanie korekt w strategii i dostosowanie działań do potrzeb klientów.
Content marketing to dziedzina, która może przynieść wiele korzyści dla firm, które prowadzą sprzedaż online. Poprzez publikowanie wartościowych treści, firma może zwiększyć zainteresowanie swoją marką, budować trwałe relacje z klientami oraz zwiększyć sprzedaż. Ważne jest, aby treści były dostosowane do grupy docelowej i odpowiadały na ich potrzeby, a także aby działań związanych z content marketingiem dokładnie mierzyć i dostosowywać do potrzeb klientów.
Content marketing obecnie, to również model biznesowy, aby budować społeczność i szukać firm, które byłyby zainteresowane dostarczeniem produktów, które ta społeczność potrzebuje. Możemy korzystać z tej wiedzy zarówno jako firma produktowa. Możemy nie mieć żadnego produktu a bazować na tworzeniu społeczności i treści, a przy pomocy afiliacji, zniżek sprzedawać produkty innych firm.
Ta seria jest publikowana na dwóch blogach. SellBiz w języku Polskim oraz na Blogelist w języku Angielskim i tworzona jest jako nie płatna kooperacja i wymiana pracy. Pierwszy sezon możesz przeczytać połowę artykułów napisanych przez reprezentanta Blogelist oraz drugą połowę przez reprezentanta SellBiz.
Oryginalna wersja artykuły w języku Angielskim jest do przeczytania na Blogu Blogelist tutaj.