Newsletter może być jednym z najlepszych sposobów na pozostanie w kontakcie z klientami, a także może pomóc w pozyskaniu nowych klientów. Jako właściciel firmy, budowanie listy kontaktów jest niezbędne, aby pomóc rozwijać i utrzymywać swój biznes.
Newsletter to regularnie wysyłany email do odbiorców z listy mailowej. Lista mailowa do takiego newslettera jest budowana na podstawie zapisów przez Użytkowników. Często, aby zachęcić do zapisania się na newsletter, trzeba coś dać za zapis, najbardziej wybieranym prezentem jest ebook. Treści wysyłane w takich mailach są dopasowane do naszej branży. W takim mailu można informować o aktualnościach, promocjach itp. Newslettery charakteryzują się tym, że mają utrzymywać kontakt z naszymi klientami lub są też newslettery takie, które za przekazywanie wiedzy trzeba płacić abonament.
Do prowadzenia własnego newslettera nie potrzeba dużo narzędzi. Jeżeli myślisz nad newsletterem to zapewne posiadasz już własną stronę www. Jeżeli jeszcze nie posiadasz polecam skorzystać z usług firmy Sower (Firma należy do właściciela SellBiz). Jak mamy własną stronę internetową to musimy założyć konto w platformie, która będzie obsługiwać wysyłanie maili. Najlepszym wyborem jest MailerLite, ponieważ całkowicie jest za darmo do aż 1000 subskrybentów. Po utworzeniu konta należy podpiąć narzędzie pod naszą stronę internetową.
Na sam początek wystarczy, że stworzysz powitalnego maila, po zapisaniu się pierwszego kontaktu na naszą listę mailową należy tworzyć na bieżąco nowe maile. Jaki content będziesz miał zależy tylko od Ciebie. Do tego należy zdefiniować swoją grupę odbiorczą oraz cel, jaki zamierzasz uzyskać. Newsletter jest świetnym sposobem na poinformowanie ludzi o nowych produktach i usługach oraz wyprzedażach, ale także pomoże zwiększyć świadomość Twojej marki i zbudować zaufanie. Możesz również tworzyć artykuły, w których dzielisz się ciekawostkami z branży.
Nasz newsletter można promować na wiele sposobów m.in. poprzez publikację artykułów na naszym blogu i zachęcenie do zapisu. Warto również dodać nasz newsletter do wyszukiwarki newsletterów newsletters.space. Najlepszym sposobem na promowanie zapisów na social mediach, jest kierowanie nie na zapis, tylko na stronę z informacjami, gdzie właśnie będzie formularz do zapisu. Tutaj dobrym takim sposobem jest umieszczenie formularzu do zapisu na naszym blogu w każdym artykule i po napisaniu artykułu dodajemy zajawkę artykułu na social media.
Jeżeli już nasz nowy potencjalny kontakt trafi na naszą stronę musimy go jakoś zachęcić do pozostawienia swojego emaila. Można to zrobić na kilka sposobów. Na przykład dodać odpowiedni checkbox do zaznaczeniu przy składaniu zamówienia jest to bardzo dobra opcja, ponieważ w ten sposób możesz posiadać email już płacącego klienta, co zwiększa szansę na to, że klient dokona ponownego zakupu w przyszłości, dzięki właśnie utrzymaniu kontaktu z tym klientem. Dodatkowo można taki checkbox z zapisem zastosować w formularzu kontaktowym, ten sam sposób można wykorzystać przy formularzu z zapytaniem o produkt. Po jego zaznaczeniu i wyrażeniu zgody przez klienta, jego mail trafia na naszą listę mailową. Kolejnym sposobem często używanym jest otrzymanie rabatu za zapis do newslettera. Po zapisaniu się otrzymujesz maila z kodem rabatowym. Również bardzo często spotykany sposób jest podarowanie ebooka w formie pdf za pozostawienie emaila. I tutaj po zapisie na Twoją skrzynkę mailową trafia ebook.
Newsletter jest bardzo ważnym i mocnym narzędziem marketingowym, można całkowicie za darmo prowadzić newsletter dla naszej firmy. Utrzymanie więzi z klientem jest bardzo ważna, która sprawi, że dokona zakupu Twojego towaru lub usługi. Warto pamiętać, że jak klient zapiszę się na listę to nie wszystko, trzeba dbać o to, aby emaile dostarczały wartość dla klienta, aby nie chciał zrezygnować z subskrybcji.
Ta seria jest publikowana na dwóch blogach. SellBiz w języku Polskim oraz na Blogelist w języku Angielskim i tworzona jest jako nie płatna kooperacja i wymiana pracy. Pierwszy sezon możesz przeczytać połowę artykułów napisanych przez reprezentanta Blogelist oraz drugą połowę przez reprezentanta SellBiz.
Oryginalna wersja artykuły w języku Angielskim jest do przeczytania na Blogu Blogelist tutaj.