Już teraz samo prowadzenia konta w mediach społecznościowych może wystarczyć do prowadzenia biznesu, lecz bardzo dobrze może posłużyć zwiększeniu zasięgu dla stron, sklepów lub portali internetowych.
Do zaistnienia w sieci nie trzeba wydać na start dużo pieniędzy. Wystarczy, że stworzymy konto w mediach społecznościowych, nie musimy zlecać wykonanie witryny internetowej. Wszystko oczywiście jest uzależnione od naszej branży, ale większość a przede wszystkim firmy usługowe mogą jak najbardziej wykorzystać samo konto w social mediach.
To wszystko zależy gdzie są Twoi odbiorcy, a bez sprawdzenia tego się nie przekonasz. Na początek proponuję stworzyć wszędzie konta i testować. To nie jest tak, że wszędzie są Ci sami odbiorcy, ponieważ nasi Odbiorcy mogą posiadać tylko po 1 social mediów do korzystania na co dzień. Po przetestowaniu warto skupić się na jednym najbardziej działającym social mediu. Ja proponuję to robić w proporcjach 80% na sprawdzone i 20% na pozostałe. Pozwoli nam to być mocnym w jednym, a w pozostałych utrzymywać kontakt z naszymi odbiorcami.
Jeżeli mam już stronę internetową, sklep lub portal z blogiem to media społecznościowe są bardzo dobrym narzędziem do pozyskania Odbiorców naszych artykułów. Wystarczy, że gdy dodamy nowy artykuł na nasz blog, to w mediach społecznościowych dodamy tzw. “zajawkę” do naszego artykułu, wystarczy, że stworzymy i dodamy paro zdaniowy opis naszego artykułu, zdjęcie oraz link kierujący do naszego artykułu na naszej stronie www.
Na samym początku przed wysłanie zaproszenia do polubienia naszego konta. Ważne, aby spersonalizować nasze konto, chodzi tu o dobór odpowiednich grafik, uzupełnieniu opisów. Stworzenia tak, żeby było wiadomo czego dotyczy konto. Następnie zapraszamy naszych znajomych do polubienia i obserwowania naszego konta.
Najlepszym sposobem na pozyskanie nowych odbiorców jest reklama. Niestety nie za darmo, ale za to daje bardzo dobre efekty. Jeżeli nie macie doświadczenia w reklamach w social mediach, warto to zlecić jakieś firmę, po to, aby nie stracić pieniędzy na źle skonfigurowaną kampanię. Dzięki temu zaoszczędzimy czas, jak i pieniądze, a efekty przyjdą od razu.
Jest to dobry sposób przy wykorzystaniu mediów społecznościowych na prywatnym koncie, chodzi o to, że dołączamy do grup tematycznych. Nie zalecam od samego początku promować na takich grupach naszych usług, lepiej dołączyć i na sam początek dzielić się własną wiedzą, gdy np. pomożemy komuś w czymś możemy wtedy skierować go na naszą stronę.
Konto w social mediach pozwala nam stać się widocznym w sieci oraz pozyskiwać nowych Klientów, a z obecnymi utrzymywać stały kontakt. Trzeba pamiętać, aby być aktywnym cały czas. Najlepsze efekty dają płatne reklamy, do tego dochodzi koszt prowadzenia kampanii.
Ta seria jest publikowana na dwóch blogach. SellBiz w języku Polskim oraz na Blogelist w języku Angielskim i tworzona jest jako nie płatna kooperacja i wymiana pracy. Pierwszy sezon możesz przeczytać połowę artykułów napisanych przez reprezentanta Blogelist oraz drugą połowę przez reprezentanta SellBiz.
Oryginalna wersja artykuły w języku Angielskim jest do przeczytania na Blogu Blogelist tutaj.